Η βροχή δεν κατάφερε να χαλάσει τη γιορτή - Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία η "6η Ανάβαση Ελασσόνας"

Του Θανάση Ντούφα (Motor Thessaly)

Οι αγώνες τελειώνουν με το πέσιμο την καρό σημαίας και αυτό είναι κάτι που επιβεβαιώθηκε για μια ακόμη φορά στην “6η Ανάβαση Ελασσόνας”.

Οι προβλέψεις της μετεωρολογικής υπηρεσίας έδιναν πιθανότητα ασθενούς βροχής για το απόγευμα της Κυριακής όμως ήρθε λίγο νωρίτερα και συγκεκριμένα λίγο πριν το τέλος του Α’ σκέλους, φέρνοντας τα πάνω-κάτω και ανατρέποντας τα προγνωστικά για τις νίκες στις κατηγορίες.

Πολλά από τα φαβορί που έδειξαν τις δυνατότητες τους στις δοκιμές του Σαββάτου, στάθηκαν άτυχοι στον Κυριακάτικο αγώνα για διάφορους λόγους που θα δούμε παρακάτω.

Στην CAT4 μεγάλος νικητής με εντυπωσιακή εμφάνιση σε στεγνό και βρεγμένο ο Ευθύμης Λακόρτε με Peugeot 106 rallye A5, στην δεύτερη φετινή εμφάνιση του οδηγού σε αναβάσεις και την πρώτη στην Ελασσόνα. 

Ο βετεράνος Δημήτρης Μανωλόπουλος με Peugeot 106 N2, ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου στην πρώτη συμμετοχή στην Ελασσόνα. 

Τρίτος ήταν ο Νίκος Ντούρας, ενθουσιώδης φίλος της συγκεκριμένης ανάβασης, ταξίδεψε για 2η φορά από το Αλιβέρι στην Ελασσόνα για να συμμετάσχει με Peugeot 106 N2. 

Ο τοπικός Αλέξανδρος Ζήσαρος με Citroen Saxo N2, ήταν το ακλόνητο φαβορί, επικρατώντας άνετα στο Α΄ στεγνό σκέλος. Το βρεγμένο Β’ σκέλος όμως τον έριξε στην 4η θέση καθώς δεν διέθετε βρόχινα λάστιχα.

Ο  Δημήτρης Καρατσομπαλίδης στον πρώτο του αγώνα με αυτοκίνητο της Ν2, κατέλαβε την 5η θέση, διασκεδάζοντας και συλλέγοντας στοιχεία ενόψει της εμπλοκής του 2023.

Εκπλήξεις είχε και η εξέλιξη στην CAT3. Το απόλυτο φαβορί των δοκιμών, ο Δημήτρης Πολατσίδης, είχε τη στιγμή του όταν λίγο μετά το μέσον της διαδρομής το Citroen C2 R2max γλίστρησε  βρίσκοντας στις μπιαριέρες και οδηγώντας τον στην εγκατάλειψη.

Ο Αποστόλης Βεργοζήσης που είχε μια «καλή» έξοδο στην 4η Ανάβαση Ελασσόνας, δήλωσε και πάλι συμμετοχή στον αγώνα με το κόκκινο Peugeot 106 S16 A6. 

Ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου, ξαναβρίσκοντας οδηγικά τον παλιό, καλό του εαυτό.

Ο Ελασσονίτης Γιώργος Γκέκας οδηγώντας επίσης Peugeot 106 S16 A6, τερμάτισε στην δεύτερη θέση, γιορτάζοντας το κύπελλο μπροστά στο δικό του κοινό.

Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Άγγελος Αλέκος, παίρνοντας το πρώτο του κύπελλο σε αγώνες και έπειτα από ωραία παρουσία και τις 2 ημέρες του αγώνα.

Τέταρτος τερμάτισε ο Δημήτρης Κεχαγιάς με Peugeot 106 S16 A6, σε έναν επιτέλους απροβλημάτιστο αγώνα, φέρνοντας χαμόγελα και γεμίζοντας αισιοδοξία τον Πτολεμαϊδιώτη οδηγό.

Στην 5η θέση ο Δημήτρης-Ραφαήλ Ντούρας, ακολουθώντας τα χνάρια της οικογένειας, συμμετείχε για πρώτη φορά σε αγώνα με ένα Peugeot 206 N3. Τα μηχανικά προβλήματα του Σαββάτου αντιμετωπίστηκαν επιτυχώς και ο νεαρός οδηγός είχε την χαρά του τερματισμού στον πρώτο του αγώνα, κάνοντας το χαμόγελο να πάρει μόνιμη θέση στο πρόσωπό του, όπως και όλης της οικογένειας.

Peugeot 206 αλλά της Α6 ήταν και το επόμενο αμάξι. Ο Γρηγόρης Ρακιντζής τερμάτισε στην 6η θέση στην πρώτη του επίσκεψη στην Ελασσόνα.

Ο Σταμάτης Ντούρας (πατήρ του Νικόλα και του Δημήτρη-Ραφαήλ) τερμάτισε στην 7η θέση συμμετέχοντας και αυτός πρώτη φορά στο συγκεκριμένο αγώνα.

Την 8η θέση της κατηγορίας κατέλαβε ένας ακόμη οδηγός που έκανε την πρώτη του εμφάνιση σε αγώνες με ένα νέο επίσης αγωνιστικό. Ο Θανάσης Λάμπρου κατάφερε και αυτός να τερματίσει, παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες, οδηγώντας ένα πανέμορφο Renault Clio 3 N3.

Στην CAT2 είχαμε την εγκατάλειψη ενός ακόμα φαβορί. Ο Μιχάλης Παρασκευάς με το εκπληκτικό Suzuki Swift Ε10, αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα εγκαταλείποντας στο Ά σκέλος.

Ο Γιώργος Ξενοκώστας με Peugeot 106 S16 E10, άδραξε την ευκαιρία παίρνοντας τη νίκη.

Δεύτερος ο  Ελασσονίτης Παναγιώτης Καραγκιοζόπουλος με το Seat Ibiza A7, γιορτάζοντας ένα ακόμη κύπελλο μαζί με τους συντοπίτες του και τους δικούς του ανθρώπους.

Στην τρίτη θέση ανέβηκε ο Γιάννης Μαγγιδάς με το «φουσκωτό» Peugeot 106 E10.

Τέταρτος ο Βαγγέλης Γκουλιάκος με Citroen Saxo E10, σε ένα ακόμη ντεμπούτο σε αγώνες.

Άτυχος ο  Κώστας Ατματζίδης εγκαταλείποντας από μηχανική βλάβη με το VW Golf E11.

Ο Σωτήρης Γρηγορίου ήταν ο «άνθρωπος του αγώνα» αποτελώντας έκπληξη για τις επιδόσεις του ακόμη και για όσους τον ξέρουμε πολλά χρόνια.

 Πρώτη φορά σε αγώνα από τη θέση του οδηγού, όντας συνοδηγός ή μηχανικός επί χρόνια σε αγώνες ράλλυ, πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο της κατηγορίας  CAT1 και του αγώνα στις δοκιμές του Σαββάτου, επίδοση που επανέλαβε και στον αγώνα της Κυριακής.

 Εκπληκτική εμφάνιση σε στεγνό και βρεγμένο με το Opel Astra OPC E12.

Στη δεύτερη θέση ο Σταύρος Κόντος οδηγώντας για πρώτη φορά 4κίνητο αγωνιστικό. Ευχαριστήθηκε τη συμμετοχή του με το Mitsubishi Lancer EVO6 A8, σε τέτοιο βαθμό που σκέφτεται να βάλει φωτιά στο Peugeot του.

Ο Τάσος Χατζηχρήστου με την ΒΜW M3 E36 Ε12, συμμετείχε για ακόμη μια φορά στην Ελασσόνα. Παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες κατάφερε να τιθασεύσει τη δυνατή πισωκίνητη γερμανίδα ανεβαίνοντας στο τρίτο σκαλί του βάθρου.

Ο Βασίλης Ηλίας με το πανέμορφο και πολύ προσεγμένο Opel Kadett GTE Ε12, ήταν επίσης από αυτούς που συμμετείχαν πρώτη φορά σε αγώνα. Ανταπεξήλθε επιτυχώς στις δυσκολίες του αγώνα, βλέποντας την σημαία του τερματισμού στην πρώτη του συμμετοχή.

Πέμπτος ο Δημήτρης Χολέβας με το Renault 5 GT E12, που κατάφερε και αυτός να ξεπεράσει τα μηχανικά προβλήματα που αντιμετώπισε το Σάββατο και να δει τη σημαία τερματισμού του αγώνα.

Η FSA2L συγκέντρωσε τρεις συμμετοχές με τον τοπικό Ιορδάνη Χορίδη να ανεβαίνει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου με το Peugeot 106.

Στη δεύτερη θέση ανέβηκε ο Πασχάλης Τζίκος με Citroen AX, στη δεύτερη συμμετοχή του σε αγώνες και στην τρίτη θέση ο Γιώργος Σανιδάς με Peugeot 306.

Η μονομαχία που περιμέναμε στην FSA τελικά δεν έγινε. Ο Νίκος Στραβοκώστας που ήταν ο ταχύτερος στις δοκιμές του Σαββάτου, είχε τη στιγμή του στον αγώνα, όταν το ξέσπασμα της βροχής τον πέτυχε στο μέσον της διαδρομής κατά τη διάρκεια του Α΄σκέλους. Μικρές οι υλικές ζημιές της Alfa 156 από την πρόσκρουση του πίσω μέρους στη μπαριέρα που τον οδήγησαν όμως εκτός αγώνα. 

Άξιο συγχαρητηρίων το γεγονός ότι επισκευάστηκαν άμεσα στο σέρβις του σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα δείχνοντας και την αξία μιας καλά οργανωμένης ομάδας.

Έτσι ο Δημήτρης Μπερτζέμης με την εντυπωσιακή BMW M3 E36 πήρε τη νίκη κάνοντας το 2-1 στις μεταξύ τους μονομαχίες.

Δεύτερος τερμάτισε ο Αχιλλέας Μάρκουλης με την 4πορτη BMW E30 και τις ‘περίεργες’ επιλογές σε τροχούς.

Στη FST2 ο Μπαλάσης Σγουρής, παρά το γεγονός ότι σε 2 χρόνια θα αγγίξει το πρώτα «όντα», έχει καρδιά εφήβου. Επανεμφάνιση στους αγώνες και τερματισμός στην πρώτη θέση παρά τα μηχανικά προβλήματα που τον ταλαιπώρησαν και δεν τον άφησαν να χαρεί τον αγώνα όσο θα ήθελε.

Τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της κατηγορίας ανήκαν στη «συμμορία με τα drift». Αυτό βέβαια δεν αναιρεί το γεγονός ότι είναι αυτοκίνητα της  FST2 και κατατάσσονται κανονικά στη σειρά τερματισμού.

Η βροχή βέβαια που ξέσπασε λίγο πριν τα περάσματα των ντριφτάδων, τους έκανε να μην χαρούν οι ίδιοι όσο θα ήθελαν μια που η προσπάθεια ήταν να συγκρατήσουν τα αυτοκίνητα στο βρεγμένο και όχι να ντριφτάρουν.

Πάντως τους έκανε οικονομία στα λάστιχα καθώς στο βρεγμένο… δεν καίγονται.

Ο Κώστας Ζάρμπαλης με τη BMW 318 ανέβηκε στη 2η θέση της κατηγορίας, ο  Αχιλλέας Μποχώρης με το γνωστό Audi A4 RS6 στην 3η θέση, ο Κώστας Τσοκάνης με την Toyota Celica στην 4η θέση και ο Νίκος Τσιφούτης που για την περίσταση δανείστηκε μια BMW E21. Δεν ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Αποστόλης Ζήσαρος με την BMW E36.

Ο ήλιος που ξαναβγήκε προς το τέλος του αγώνα διευκόλυνε την ολοκλήρωση της 6ης Ανάβασης Ελασσόνας που έγινε στην κεντρική πλατεία της πόλης, ανανεώνοντας το ραντεβού με αγωνιζόμενους και θεατές για την 7η Ανάβαση Ελασσόνας με την ευχή να επέλθει η κανονικότητα στο χώρο των αγώνων.

Του Θανάση Ντούφα (Πηγή: Motor Thessaly) Φωτ. Ανδρέας Νικούλης
Εικόνες θέματος από mammuth. Από το Blogger.