Ύπαιθρος Χώρα: Τα αδέλφια Λιάνου από την Ελασσόνα κάνουν την διαφορά στην αγορά καρυδιού

 Ο Αντώνης και ο Βάιος Λιάνος, δύο αδέλφια από την Ελασσόνα, έχουν καταφέρει να κάνουν την διαφορά στην αγορά καρυδιού, καθώς, την ώρα που υπάρχει τεράστιο πρόβλημα στην πώληση του εν λόγω ξηρού καρπού, εκείνοι πωλούν τα προιόντα τους μέσα σε δύο μήνες από τη συγκομιδή.


Τα δύο αδέλφια κατέληξαν στο brand name "Kαρυάτις Ολύμπου", τόσο για τις συσκευασίες με την ψίχα του καρπού όσο και για τα γυάλινα βαζάκια με βούτυρο και καρυδέλαιο που παράγουν και εμπορεύονται και με τα οποία καταφέρνουν να αξιοποιούν όλη τους τη σοδειά.


"Το βούτυρο καρυδιού, γνωστό για τις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες, είναι ένα άλειμμα που καταναλώνεται όπως το ταχίνι ή το αμυγδαλοβούτυρο και έχει γίνει ανάρπαστο στην αγορά" τονίζει στην "ΥΧ" ο Αντώνης Λιάνος, εξηγώντας ότι το λάδι καρυδιού, από την άλλη μπαίνει σε σαλάτες. "Επειδή όμως έχει έντονη και κάπως βαριά γεύση, ιδανικά θα ισορροπούσε μαζί με άλλα υλικά, όπως τον χυμό πορτοκαλιού ή το λάιμ" προσθέτει.


Πώς, όμως, από την παραγωγή οι αδελφοί Λιάνου πέρασαν στη συσκευασία-μεταποίηση; "Το σκεπτικό μας βασίστηκε πρώτον στο γεγονός ότι σε μια αγροτική οικογενειακή επιχείρηση υπάρχει μια ιεραρχία και ο κάθε ένας έχει τον δικό του ξεχωριστό επαγγελματικό ρόλο. Είναι η αρχή για να υπάρχει, μέσω μιας "πυραμίδας", η σωστή συνεργασία. Οι αγροτικές οικογενειακές επιχειρήσεις οφείλουν κατά πρώτον να λειτουργούν σε πλήρως επαγγελματικά και συνεταιριστικά πρότυπα και, κατά δεύτερον, να παντρεύουν την παράδοση με την καινοτομία", αναφέρει ο Αντώνης Λιάνος.


"Η λογική μας ήταν να αποδείξουμε, μέσω της εξωστρέφειας, πως οι αγρότες δεν είναι απλά εργάτες του εαυτού τους, με τις μπότες γεμάτες λάσπες δέκα μήνες τον χρόνο, αλλά κύριοι και αφεντικά του εαυτού τους, που μπορούν να συνεργάζονται με τους εμπόρους μεσάζοντες. Παράλληλα, όμως, μπορούν και χωρίς αυτούς να είναι οι ίδιοι έμποροι της δουλειάς τους", συμπληρώνει.


Σύμφωνα με τον ίδιο, "Ο πατέρας μας μάς μετέδωσε την αρχαιοελληνική παραδοσιακή συγκομιδή του καρυδιού στην περιοχή του Ολύμπου-"καρύδι-καρύδι" και την προσεκτική επιλεκτική διαλογή, πριν από τον καταναλωτή, όχι μικρά-μεγάλα ή μαύρα-άσπρα-καφέ όλα μαζί στο τσουβάλι του πελάτη. Καλύτερα να χαθεί ένας τόνος και να πάει στον κάδο των αχρήστων ή να τον τρώνε οι αγαπητές...καρακάξες, παρά να φτάνει στο πιάτο του κάθε καταναλωτή. Έτσι με λιγότερη ποσότητα, αλλά με αυξημένη ποιότητα, ανέβηκε και η αγοραστική αξία του προιόντος μας. Αυτό ο κόσμος το εκτίμησε και συνεχίζει να μας προτιμά πάνω από μια δεκαετία".


ΌΣΟΝ ΑΦΟΡΑ τη μεταποίηση, στην επιχείρηση υπάρχει ένας διαχωρισμός αρμοδιοτήτων. Ο Βάιος θα μιλήσει με χονδρική-λιανική στο εμπόριο και θα καθορίσει τιμές, ανάλογα με την οικονομική κατάσταση που επικρατεί, ενώ ο Αντώνης θα ανεβάσει την αγοραστική δύναμη και αξία του καρυδιού.


"Αν ο Βάιος δεν καλλιεργήσει και δεν παραγάγει, δεν θα μπορούμε να έχουμε προιόν προς πώληση ή προς μεταποίηση και πώληση. Εάν εγώ δεν προωθήσω σωστά το προιόν, δεν θα δημιουργήσουμε εκείνες τις συνθήκες για να πουλήσουμε περισσότερα την επόμενη χρονιά. Όλα τα δάχτυλα δεν είναι ίδια, αλλά ενωμένα δημιουργούν μια γροθιά που μετατρέπεται σε δύναμη δημιουργίας και αποτελεσματικότητας" καταλήγει ο Αντώνης Λιάνος.


Του Γιώργου Ρούστα

Πηγή: Ύπαιθρος Χώρα

Εικόνες θέματος από mammuth. Από το Blogger.